تاریخچه از دکوراسیون داخلی و کاربردهای آن

تاریخچه از دکوراسیون داخلی و کاربردهای آن

یک طراح داخلی شخصی است که چنین پروژه های تقویتی را برنامه ریزی ، تحقیق ، هماهنگی و مدیریت می کند. طراحی داخلی حرفه ای چند وجهی است که شامل توسعه مفهومی ، برنامه ریزی فضا ، بازرسی سایت ، برنامه نویسی ، تحقیق ، برقراری ارتباط با ذینفعان یک پروژه ، مدیریت ساخت و ساز و اجرای طرح می باشد.

تاریخچه دکوراسیون

در گذشته ، فضای داخلی به طور غریزی به عنوان بخشی از روند ساخت و ساز قرار می گرفت.

حرفه طراحی داخلی نتیجه پیشرفت جامعه و معماری پیچیده ای است که از توسعه فرآیندهای صنعتی حاصل شده است.

تاریخچه طراحی داخلی:

دستیابی به استفاده مؤثر از فضا ، رفاه کاربر و طراحی عملکردی به پیشرفت حرفه ای معاصر طراحی داخلی کمک کرده است. حرفه طراحی داخلی با نقش دکوراتور داخلی ، اصطلاحی که معمولاً در ایالات متحده استفاده می شود ، جدا و متفاوت است. این اصطلاح در انگلستان کمتر دیده می شود ، جایی که حرفه طراحی داخلی هنوز کنترل نشده است و بنابراین ، به طور دقیق ، هنوز به طور رسمی یک حرفه نیست.

دکوراسون هند باستان

در هند باستان، معماران نیز به عنوان طراح داخلی عمل می کردند. این را می توان از منابع ویشواکارما ، معمار یکی از خدایان در اساطیر هند مشاهده کرد. در طراحی این معماران از خانه های هندی قرن هفدهم ، مجسمه هایی که متون و وقایع باستانی را به تصویر می کشد در داخل کاخ ها مشاهده می شود ، در حالی که در دوران قرون وسطی نقاشی های دیوارییکی از ویژگی های مشترک عمارتهای شبیه کاخ در هند است که معمولاً با نام هادیلی شناخته می شوند. 

امروزه در حالی که بیشتر خانه های سنتی تخریب شده اند تا بتوانند به ساختمانهای مدرن راه یابند ، هنوز هم در حدود 2000 خانه مسکونی در منطقه شکوهاتی راجستان که نقاشی های دیواری را به نمایش می گذارد، وجود دارد. 

دکوراسیون مصر باستان

در مصر باستان ، "خانه های روح" (یا مدل خانه ها) به عنوان مخازن برای تهیه غذاها در مقبره ها قرار می گرفتند. از این میان ، می توان جزئیات مربوط به طراحی داخلی اقامتگاههای مختلف را در طول سلسله های مختلف مصر ، از جمله تغییر در تهویه ، پرچم ها ، ستون ها ، پنجره ها و درها تشخیص داد. 

در طول قرن 17 و 18 و اوایل قرن 19 ، دکوراسیون داخلی دغدغه بسیاری از افراد از جمله افراد خانه دار ، یا یک کارگر اثاث کشی یا صنعتگر بود که در مورد سبک هنری برای فضای داخلی توصیه می کرد. معماران همچنین برای تکمیل طراحی داخلی ساختمان های خود از صنعتگران استفاده می کردند.

طراحی و مدیریت داخلی تجاری

شلف و دکوری


از اواسط تا اواخر قرن نوزدهم ، خدمات طراحی داخلی بسیار گسترش یافت ، زیرا طبقه متوسط در کشورهای صنعتی از نظر اندازه و رونق رو به رشد بود و شروع به ساختن آرزوی خود و ایجاد وضعیت جدید خود نمود. شرکت های بزرگ مبلمان در طراحی و مدیریت عمومی داخلی شروع به تقسیم کردند و مبلمان خانگی را به سبکهای مختلف ارائه دادند. این مدل تجاری از اواسط قرن تا 1914 شکوفا شد ، وقتی این نقش توسط طراحان مستقل، که غالباً آماتور بودند ارائه شد، راه برای ظهور طراحی داخلیحرفه ای در اواسط قرن 20 ایجاد شد. 

معماری پیشنهادی اوون جونز، یکی از تأثیرگذارترین نظریه پردازان طراحی قرن نوزدهم، یکی از مهمترین محورها در محبوبیت نظریه های طراحی داخلی به طبقه متوسط بود. اولین پروژه جونزو البته مهمترین آن در سال 1851 بود ، او نه تنها تزیین کاخ غول پیکر کریستال پارس در سیندرم برعهده داشت بلکه همچنین ترتیب نمایشگاه های داخل این کشور را بر عهده داشت. او برای آهنین داخلی ، یک پالت جنجالی از قرمز ، زرد و آبی را انتخاب کرد و علی رغم تبلیغات اولیه منفی در روزنامه ها ، سرانجام توسط ملکه ویکتوریا رونمایی شد تا بسیار تحسین برانگیز شود.

جونز توسط برخی از شرکتهای پیشرو در زمینه طراحی داخلی روز به کار گرفته شد. در دهه 1860 ، او با همکاری شرکت لندن جکسون و گراهام برای تولید مبلمان و لوازم جانبی دیگر برای مشتریان مشهور از جمله گردآورنده هنر آلفرد موریسون و همچنین اسماعیل پاشا ، خدیو مصر کار کرد.

دکوراسیون داخلی حرفه‌ای

با شروع قرن بیستم مشاوران آماتور و نشریات انحصار شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی را به چالش کشیدند. در سال‌های 1880 ماری هاویس فمینیست معروف مجموعه مقالاتی نوشت که در آن اشتیاق طبقه متوسط برای خرید ایده‌های انحصار طلبان صنعت دکوراسیون داخلی را به تمسخر گرفت. او طرفدار شخصی‌سازی سبک بود و می‌خواست طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس نیاز و سلیقه‌ی مشتری صورت گیرد. این جریان شروعی برای جدایی حرفه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی از انحصار شرکت‌های سازنده‌ی لوازم خانگی بود. 


تا سال 1915 در بریتانیا 127 نفر به عنوان طراح دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کردند. ده نفر از این طراحان زن بودند. Rhoda و Agnes اولین زنانی بودند که به عنوان طراح دکوراسیون داخلی در سال 1874 آموزش دیدند.

ایده‌های ضد ویکتوریایی

سبک ویکتوریا

در آمریکا کندس وییلر اولین زن طراح دکوراسیون داخلی بود و باعث ترویج سبکی خاص شد. او در برگزاری و توسعه‌ی کلاس‌های هنری برای زنان در بسیاری از شهرهای مهم آمریکا نقش داشت. کتاب The Decoration of Houses نوشته ادیث وارتون تاثیر زیادی بر توسعه‌ی حرفه‌ی دکوراسیون داخلی در آمریکا داشت. در این کتاب نویسنده‌ سبک ویکتوریایی برای دکوراسیون داخلی را تقبیح می‌کند. این کتاب باعث ایجاد سبک جدیدی در طراحی دکوراسیون داخلی شد و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرد.

پیشگامان زن آمریکایی

السی دی ولف از پیشگامان زن طراحی دکوراسیون داخلی در آمریکا بود. او مخالف سبک ویکتوریایی بود و طرفدار طراحی زنده و شاد بود. او در طراحی‌های خود از رنگ‌های روشن و شاد استفاده می‌کرد و از طرفداران شینوآزری یا چینی گرایی بود. هم‌چنین طراحی‌های او عمل گرایانه‌تر بود. در سال 1905 السی دی ولف مسئول طراحی دکوراسیون داخلی کلونی کلاب در خیابان مدیسون نیویورک شد.

توسعه دکوراسیون داخلی بعد از جنگ جهانی دوم

طراحی دکوراسیون داخلی به‌عنوان یک حرفه بعد از جنگ جهانی دوم توسعه‌ی بیش‌تری یافت. از دهه‌ی 1950 به بعد ساخت و ساز افزایش  یافت. کلاس‌های طراحی دکوراسیون داخلی گسترش یافتند و کتاب‎ها و منابع در این زمینه بیش‌تر شدند. برای این حرفه‌ی نوپای استاندارد، آموزش‌ و اصول تعریف شد. در گذشته طراحی دکوراسیون داخلینقش فرعی در معماری داشت. به همین خاطر چندان استاندارد و اصولی برای آن در نظر گرفته نمی‌شد.


طراحی دکوراسیون داخلی در برابردکور کردن

طراحی دکوراسیون داخلی هنر و علم درک رفتار انسان برای خلق فضای کارآمد در ساختمان است. این درحالیست که دکور کردن به معنی تزئین و زیباسازی فضای ساختمان است. در حقیقت طراح دکوراسیون داخلی ممکن است فضا را تزئین کند، اما کسی که کار دکور کردن را بلد است نمی‌تواند طراح دکوراسیون داخلی باشد. طراحی دکوراسیون داخلی بر برنامه‌ریزی و استفاده‌ی بهینه از فضای موجود تمرکز دارد. هم‌چنین این حرفه نیازمند دانش دیگر مسائل تخصصی مانند موقعیت درب و پنجره، نورپردازی و سیم‌کشی ساختمان است. طراحان دکوراسیون داخلی اغلب به طور مستقیم با معماران، مهندسین و پیمان‌کاران کار می‌کنند.

ما و همکارانمان در فروشگاه اینترنتی فرما مارکت با گرد هم آوردن بالغ بر 500 نوع محصول دکوری و تزیینی در زمینه های مختلف به شما کمک می نماییم تا بهترین ها را در اختیار داشته و دکوراسیون خانه خود را به بهترین شکل و قیمت مناسب مطابق با متد روز طراحی و اجرا کنید.
با ما تماس بگیرید و یک خرید راحت و سریع را تجربه کنید.

همچنین بخوانید...

02 بهمن 1398 معرفی محصولات مقالات کاربردی وبلاگ فرما مارکت گل و گلدان ساعت مجسمه دکوری و تزئینی تاریخچه دکوراسیون فروشگاه اینترنتی فرما مارکت

دیدگاه‌های بازدیدکنندگان

شلف حمام واقعا عالی بود

5 روز پیش ارسال پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
شرکت فرآیند میزان ایرانیان به شماره ثبت 335896  با نام تجاری فرما در راستای اهداف توسعه اقتصادی اقدام به راه اندازی  فروشگاه اینترنتی  جامع و تخصصی در زمینه های مختلف نموده و مفتخر است تا امکان خرید اینترنتی کلیه کالاهای درجه یک و خاص را با مناسب ترین قیمت و ضمانت اصالت کالا برای هموطنان میسر نموده تا در هر جای کشور عزیزمان که هستند بتوانند کالای خود را به راحتی سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل گیرند.این فروشگاه اینترنتی بر اساس جدیدترین   استانداردهای بین المللی در زمینه رضایت مشتری و سیستم های مدیریت کیفیت طراحی گردیده و در زمینه  انبارداری و نگهداری کالاها از به روز ترین نرم افزار موجود استفاده شده است .
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...